21. januar 2006

Prinsedåb

Så blev han en prins Christian.
Og jeg måtte græde lidt. Der sad jeg parat til at glædes og lade mit royale hjerte flyde over. Og blev rørt. Og pludselig ændrede gråden sig. Da præsten gik i gang med talen... I mine ører blev den smukke dåbstale forvandlet til en frygtelig opremsning af alle de smukke ting jeg måske aldrig får lov at opleve. Som i et mareridt gik ordene lige ind i mig og startede fortvivlelsen og angsten. Så gråden blev til hulkende tuderi.
Og så lykkedes det alligevel mit positive sind at sejre igen - og så var jeg igen kun rørt over skønheden og kærligheden i livets mirakel. Og jeg kunne planlægge mit eget barns barnedåb. Navn, faddere, salmer, menu, kirke, gæster... Jeg har styr på det hele! Så nu kan februar bare komme an. Og når heldet så endelig tilsmiler mig, ja så bliver barnet født lige i tide til at holde barnedåb næste år ved denne tid!!!
Kære Gud, er du med på den?

4 Comments:

Anonym said...

Jeg er! Og ham Gud dér, ham skal jeg nok tale nogle alvorsord til!

Kys fra Stina

HBT said...

Jeps barnedåb ved denne tid næste år er en aftale her i huset også.

Jeg fik også en ret stor klump i halsen da jeg hørte talen.

god weekend.

Knus

Mira said...

Jeg synes også dåbstalen var slem, der måtte jeg også knibe en tåre. Det var virkelig en opremsning af alle de ting man som barnløs misser.

Barnedåb næste år er jeg med på!!!

MariaG said...

Håber ham Gud hører dine bønner...Nu skal det sgu være, februar bringer godt med sig...det er jeg sikker på :0)