1. maj 2007

Jeg øver...

Ligesom man engang som spæd teenager sad og øvede sig i at skrive sin underskrift med et nyt efternavn, nemlig det navn der tilhørte ham den søde fra 8. klasse.
Ligesådan øver jeg mig for tiden i at sige: Jeg er gravid. Jeg venter mig. Jeg skal være mor. Jeg skal have en baby.
Og ligesom man dengang havde maven fuld af forhåbningsfulde sommerfugle og små stikkende "det-går-aldrig"-insekter.
Ligesådan går jeg rundt i en totalt opslugende rus af både håb og frygt.
Og ligesom man dengang måtte smide sig skrigende på gulvtæppet og aldrig troede det ville gå over når fyren valgte en anden.
Ligesådan må jeg forvente en ubærlig smerte hvis Regnbuebarnet vælger en anden mor.

11 Comments:

Anonym said...

Jammen nej, Regnbuebarnet kan jo ikke vælge en anden mor end dig. Det er umuligt! Spørgsmålet er bare hvornår, og jeg tror at det er nu.

Signe og Jan said...

Nogen gange lykkes det bare. Vupti. Og det er jo denne gang, ik.

stubbornmom said...

Hey du, jeg forstår, men NU må jeg altså protestere!!!!!!! DER ER KUN ET REGNBUEBARN og dét barn har KUN EN REGNBUEBARNSMOR!!!!!!!!!
Basta

Amor said...

Enig med de andre!

Og så satte du mig lige fluks tilbage!! ååååh de tider....

og du har ret! det er jo PRÆCIS sådan det er!

Anonym said...

Jeg krydser alt hvad jeg kan. Holder vejret og håber... håber..
Hvor ville foråret dog være vidunderligt...

Anonym said...

Hvornår er det du ved mere helt præcist?
Søs

Evi said...

Kære Puk

Se solen skinner!
Alt grønnes og foråret bringer vækst og håb!
Bliv ved med at øve dig!
Regnbuebarnet er på vej!

Kærlig hilsen Evi

stubbornmom said...

Enig med Evi - hepper på æggebassen!

KYSKYSKYS

Stina

Anonym said...

ENIG - regnbuebarnet er på vej til dig nu kære ven;o)

knus og tanker Jasmin

Signe og Jan said...

Nå Puk, kan vi ikke få en status??

Anonym said...

Hepper også med og venter spændt :-)