20. juli 2005

Hvor dum kan man være? I et sommerhus er der masser af edderkopper - i mit er der i hvert tilfælde. Rigtigt mange. Og de er store. Og klamme. Og hvor nødigt jeg end vil må jeg indrømme; jeg er lidt bange for dem.Altså ikke sådan skrigende hysterisk angst (som jeg er for heste!) men bare sådan "gid edderkopper ikke fandtes for de giver mig en lidt kriblende bange rislen ned af ryggen".
Når jeg skal fjerne edderkopper gør jeg alt hvad jeg kan for at dræbe dem på afstand. På badeværelset er mit foretrukne våben håndbruseren. Men nu til morgen var jeg dum. Alt for dum. Så dum at det nær var blevet farligt. For jeg sprøjtede vand på en klam edderkop der sad ved den gamle vandvarmer. Og ved vandvarmeren sidder en kontakt. En gammel en. Og der kom vand i. Og HPFI relæet reddede mig. For strømmen gik heldigvis. Og nu, timer efter, er chokket ved at sætte sig. Jeg kunne være død. For jeg stod der, våd og nøgen efter badet - og var strømmen løbet gennem vandet var det nået til mig. Tak Gud og alle andre med indflydelse på min skæbne. Tak for at jeg fik lov at overleve min ellers utilgivelige dumhed.
Fra nu af vil jeg møde edderkopperne med fornyet livskraft.

0 Comments: