16. november 2006

Slankekur!

Jeg skal jo til det. Jeg må krybe til korset og indrømme at al min kampgejst fra 1.maj ikke holdt særligt længe. Jeg har ikke tabt mig meget længe, snarere tværtimod.
Og nu skal jeg jo tabe mig før jeg får flere IVF forsøg. Så jeg har brug for hjælp. Jeg troede jo jeg havde set lyset i går da jeg så denne overskrift:

Bodnia tabte 20 kilo på chokolade-kur

Men jeg blev jo grusomt slukøret over ikke at finde løsningen der...

Så nu MÅ i hjælpe mig allerkæreste læsere; Jeg skal bruge alle mere og mindre umulige kure, mirakler osv. Jeg skal have alle tips på bordet. Jeg skal vælte mig rundt i muligheder for hurtige nemme og lange svære løsninger. Der skal være så mange at jeg aldrig kan knibe mig uden om mere. Der skal være noget der kan virke hurtigt nu og her - og noget der kan holde tabet senere. ALLE forslag er velkomne. Glæder mig til at se hvor mærkeligt og besværligt det kan gøres ;O)

17 Comments:

Anonym said...

Kære Puk

Jeg tror ikke så meget på slankekure,hvor man skal spise en eller anden ingrediens i unormale mængder.Derfor vil chokoladekure straks være udelukket. Desværre! For jeg elsker også chokolade, men jeg har erfaret at rigtig god chokolade med stort kakaoindhold giver en større mæthedsfølelse, så jeg derved kan nøjes med at spise mindre af den,og stadig få mættet mit chokoladebehov. :0)
Jeg synes at du skal unde dig selv noget af det, som du kan lide, men bare i mindre portioner!
Allervigtigst så skal du forbrænde flere kalorier end du indtager!
En meget nem måde er simpelt hen at stå op istedet for at sidde, når du kan. F.ex. når du bruger computeren. Anbring den så højt,at det er umuligt at sidde imens. Du kan vel også stå og gå rundt mere end du plejer, når du underviser. Hvert et skridt ekstra tæller på plussiden.You know!

Kærlig hilsen Evi

Anonym said...

Jeg har fulgt din blog længe - du skriver dejligt vedkommende. For et år siden skulle jeg tabe mig, og jeg besluttede at kickstarte det ved hjælp af De Danske Vægtkonsulenter. Man skal spise sindssygt mange grøntsager - men når man kommer ind i tankegangen kan man lave nogle utroligt gode retter med mange grøntsager. Det virkede i hvert fald for mig, fordi der sker noget med det samme.
Held og lykke med projektet.
Mvh. Johanne

Anonym said...

Hej Puk. Jeg følger også med på sidelinjen af din blog, men kommenterer aldrig. Nu vil jeg dog lige komme på banen, da jeg har prøvet alverdens slankekure (og stadig er lige fed;-)), men erfaringen kan man jo ikke tage fra mig;-).Jeg vil tillade mig at spørge, hvor meget du skal tabe, for jeg har mange gode ideer til fornuftige kure til større vægttab som bl.a. vægtkonsulenterne, men også til de der forfærdelige hårde lynklure, hvor man smider en masse kilo på kort tid, men som nok mere egner sig til de mindre vægttab (jeg kunne jo godt selv være fristet af at bruge lynkurene, hvis det handlede om at tabe 5-10 kilo hurtigt, så man kunne starte i behandling. Så kan man jo altid skifte over til fx vægtkonsulenterne bagefter og så fortsætte vægttabet på en lidt mere menneskelig og lidt mere langsom måde;-))
Ellers vil jeg ønske dig held og lykke med projekt barn. Hepper på dig!

Vh Stine

Anonym said...

Vægtkonsulenterne! Dem har rigtigt mnage af mine venner haft gode erfaringer med og så er diæten PCO venlig: ud med kulhydraterne (har du egentligt PCO eller er det bare noget jeg har fundet på?).

Jeg tror at det vægttab i sig selv kan være motivation, så på med vanten og kom igang med det samme!

Og motion er selvfølgelig en god ting. Det behøver ikke være det vilde. Stå af bussen et stoppested før, tag trapperne osv,. Det hjælper alt sammen.

Frøkenhat said...

Jeg er et fjols til slankekure. Bliver fuldstændig besat af mad, når jeg beslutter mig for at være sund.
Men to råd tog jeg engang til mig: 1. Det er ikke farligt at være sulten - øv dig i at acceptere sultfornemmelsen, så du ikke som en refleks søger mad, hver gang du har et lille hul i maven.
2. Vent en halv time med at spise. Når du ser dig selv stå med en eller anden fristelse i hånden, så læg den fra dig og vent en halv time, før du beslutter, om du rent faktisk vil spise den.

Og ja, begge dele er jo fuldstændig afhængig af viljestyrke og overskud - hvilket måske forklarer, at det ikke altid har virket for mig...

Til gengæld er skræmme- eller drømmebilleder på køleskabet altid et hit. Altså enten en overfed dame, der kan minde om, at sådan vil man ikke ende. Eller en lille sylfide, der kan minde om målet.

Og virker sådan nogle tåbelige husmandsråd ikke, så har jeg også hørt rigtig, rigtig mange sværge til vægtvogterne.

Lykke til!

Anonym said...

Tja, nu er slankekurer jo ikke det jeg ved mest om...men på mit job hører jeg da forskellige råd eftersom vi næsten kun er kvinder...

Drik masser af vand før måltidet (2-3 glas vel?), det mætter og du kan ikke have plads til så meget mad...

Spis KUN 1 portion.....også selvom øjnene og evt. maven siger MER....1 portion er nok....

Ellers ved jeg desværre ikke så meget om det - min mor havde dog også gode erfaringer med de danske vægtkonsulenter - der hvor man skal vejes hver uge - det giver vist en del gåpåmod når man ved at man har et mål at tabe sig....og at man skal vejes og vægten skal jo helst gå ned af ik.....

Håber sådan at det lykkedes dig at smide de overflødige kilo...så du kan komme i gang med behandling igen;o)

kram Jasmin

Anonym said...

Jeg har hørt om nogen der har en aftale med deres læge om at de skal vejes hver uge hos dem. Eller bare aftal med en af dine venner du skal vejes sammen med en gang om ugen. Det er meget billigere end vægtvogter ol. men det sætter samme konkurence gen igang. Generelt er det at finde ud af hva der motivere dig. Er det chokolade. Ja men så sig jeg må få 2 stk. chokolade om dagen hvis jeg holder mig far sødt resten af dagen.
Jeg er selv stor tilhænger af slanke kage. Da jeg så kan dække mit behov på den måde.
Lige nu er jeg ved at lave en aftale med mig selv om at gå i genbrugsbutikken. Jeg elsker at shopper der og den ligger kun en lille km fra mit hjem.
God motion med en stor gulerod for enden.
Lav kun aftaler med dig selv du kan holde...

christina

Spirren said...

Vægtkonsulenterne har jeg rigtig god erfaring med, nok mest fordi der bliver "holdt øje" og det koster en del penge. For mig betød det, at jeg tog det alvorligt....

Hav altid gullerødder eller agurk skrællet og skået ud i køleskabet, så har du en dejlig sund ting at putte i mundem, når du bliver lækkersulten.
Hvis du bliver meget sulten så spis grønt istedet for og drik gerne 2-3 liter vand om dagen.

For mig fungerede det også rigtig godt med delemål, så blev det ikke så uoverskueligt.

Derudover er det godt, hvis man har en gave eller selvforkælese i udsigt, når du har nået et delmål.

Hel og lykke Puk...

Anonym said...

Sæt skub på det med Bailine eller anden elektrisk stimulation. Når først man begynder at tabe bukserne, så komme motivationen væltende, og så kan man godt lade chokoladen ligge.

Derudover kunne du nok have glæde af besøg hos en hypnotisør - jeg har selv været afsted hos en, og de arbejder f.eks. med at sætte noget andet i stedet for slik eller hvad man nu ellers spiser for meget af. Og Regnbuebarnet ville da være en oplagt ting at "programmere" din hjerne til at tænke på, når du nærmer dig Marsbaren.

Held og lykke! Masser af det!

/Anne

Signe og Jan said...

Kære PUK
Jge har tabt mig meget en gang ved at lægge en detaljeret plan for hvad jeg skulle spise. Jeg regnede simpelt hen ud hvor mange kalorier, der var i hver enkelt måltid og hver enkelt ting jeg puttede i hovedet... et stort arbejde, men det virkede for mig. Ellers har jeg også hørt rigtige gode ting om danske vægtkosulenter.

Anonym said...

Her virkede det at holde sig fra sukker, hvede og komælksprodukter.

I stedet spiste jeg speltbrød, speltpasta, brune ris. Købte Becel som et lavet på plantefedt. Spiste gedeost som smager fantastisk.

Hver morgen lagde jeg ud med at gå en tur på en time på tom mave=den meste effektive fedtforbrændende motion.

Morgenmaden herefter var en toplækker smoothie lavet af en banan, frosne jordnær, ris- eller soyamælk og lidt flydende sødemiddel.

Resten spiste jeg hvad jeg ville af. Der var ingen restriktioner på andet end sukker, hvede og komælk.

Smed 17 kg på 4 mdr uden at sulte eller hungre efter noget. Det var kun de første 3 uger uden sukker som var slemme. Så var jeg afgiftet og havde ikke brug for andet end det jeg fik fra frugt.

Held og lykke!!!!!!

Anonym said...

Jeg har gode erfaringer med www.slankedoktoren.dk

Hvis du er interesseret, må du gerne få en kopi af den kostplan, jeg fik lagt i tidernes morgen.

Men den er jo selvfølgelig individuel tilpasset, og tog udgangspunkt i, at jeg dengang ikke spiste kød.

Anonym said...

jeg vil skynde mig at give min eneste rigtig vellykkede kur videre (og jeg har prøvet MANGE!!!) Danske vægtkonsulenter- Ned og blive vejet hver eneste uge, blive til peptalken - glædes og klistermærker i bogen når man (og det skete ofte) havde tabt over 1 kg på 1 uge (ja, det lyder fuldkommen skørt og barnligt, men det virker!)

Min egen overvægt forhindrede mig at få mit 3. barn. 20 kg tabte jeg på 18 uger, blev i øvrigt omgående gravid herefter (efter at have prøvet uden held i 3 år (har to større børn med samme mand, men var både yngre og slankere dengang)

Rigtig meget held og lykke!!! Tanken om at overvægt rent faktisk er en beviselig faktor for infertilitet i en del tilfælde, var MIT boost til at holde fast

kh Anne

QVINDEN said...

Søde Puk.... Jeg står i nøjagtig samme situation som dig, derfor skal jeg ikke være den, der giver gode råd. For mig har det været usandsynligt svært at fastholde et vægttab, og jeg bruger meget krudt på at tænke over, hvorfor det ikke er motivation nok, at vægttabet kan være med til at projekt baby lykkes. Hvis og så fremt du finder de vise sten, hører jeg gerne fra dig.
Jeg har selv tidligere - med ok succes - haft en aftale med en god veninde om at sende en mail hver uge med udførlige beskrivelser af, hvad jeg har spist i løbet af de syv dage. Vi gav hinanden ris og ros. Inderst inde ved vi jo godt, at det er mindre mad og mere motion, der skal til, gør vi ikke? Til januar begynder jeg hos en diætist på sygehuset i håb om, at han kan hjælpe. Men faktisk tror jeg, at det handler om en "omprogrammering" i hjernen og så stor, stor viljestyrke. Det er svært, men det bør kunne lade sig gøre. Pyh... lang besked, som nok også er lidt rodet. AL mulig held og lykke med vægttabet.

HBT said...

Jeg tabte mig jo 10 kg i foråret og efterfølgende er der røget 2 mere.

Jeg begyndte at tælle kalorier og spiste ca 1500 pr dag. Jeg fik målt mit basale behov for kalorier i mit motionscenter. Samtidig begyndte jeg at træne i motioncenter 5 gange om ugen ca 1½ time hver gang. Og de 10 kg røg på 3 måneder.

Held og lykke

Anonym said...

Jeg har tabt ca. 1 kg. på at få hund (men er ikke blevet gravid????)
VEd ikke om man kan øge effekten ved at få MANGE hunde!?

GitteK

Anonym said...

Hvad med BFL... Se inde på www.bodyforlife.com. Det, det drejer sig om er at spise 6 mindre måltider om dagen, som skal indeholde både kulhydrater og proteiner. Så skal du träne 6 gange om ugen, på hjemmesiden har du endda et träningsprogram.Det er ikke hardcore träning, det er vägtträning 3 gange om ugen på ca 45 min og tre gange cardio träning på 20 min, så der er ingen undskyldninger for at man ikke har tid eller orker det :) EEn gang om ugen har man "fridag" hvor man kan spise hvad man vil. Man behöver ikke at köbe deres produkter,kan selv köbe en spand proteinpulver eller springe over.Proteinpulveret er bare lettere at mikse sammen og erstatter et måltid, hvis man har travlt. Min kusine har har tabt sig så meget på den, men ikke bare tabt sig, hun er helt fit pga träningen. Den virker og man er ganz sund på den. Enhver träner eller dietist vil kunne anbefale dette.. Pröv..