20. februar 2007

Når jeg engang bliver rig...

Det vil sige i mit næste liv når jeg ikke længere er folkeskolelærer...
Så vil jeg købe mig den mest overflødelige af alle luksuser jeg lige nu kan forestille mig;
Jeg mener; en professorterning er vel i udgangspunktet tidsfordriv. Og at man så kan få den i krom og læder - det er skisme da luksus.
Ikke desto mindre synes jeg den er super-fin. Og ville smadder gerne have den! Jeg eeeeelsker at løse professorterning.
Og den gamle sag jeg har er efterhånden løs i koderne og flere steder noget ridset i farverne, den er nemlig godt brugt. Jeg husker utallige konkurrencer mellem min bror og jeg, med tidtagning på løsning osv. Og selvfølgelig uendelige diskussioner, altid startet af taberen, om at vinderens terning i udgangspunktet ikke var ligeså svær som taberens.
Men altså; Når jeg engang bliver rig.

2 Comments:

Evi said...

Kære Puk

Den ser søreme også fin ud !
Den kunne også godt få lov at flytte ind her.
Jeg har også et gammelt flosset eksemplar liggende og husker at have haft nogle hyggelige stunder med at sidde og dreje på de kulørte terninger fuldstændig opslugt. Jeg fik også imponeret nogle familiemedlemmer dengang, da det omsider lykkedes at få dem alle på plads. Nu tror jeg ikke, jeg kan huske løsningen længere, men jeg kan da stadig finde på at sidde og prøve, når jeg finder den i gemmerne.
Jeg vil nu ikke give dig ret i, at den er det mest overflødige og kun til tidsfordriv. Den har garanteret været med til at udvikle den logiske sans hos både dig, mig og mange andre og det er da ikke så galt, vel?

Kærlig hilsen Evi

(tror lige jeg vil finde den frem:)

Anonym said...

Hej Puk

Ved du, at man kan få en med to ekstra lag firkanter? Altså 5 i stedet for 3. Og også en med tal...

Jeg formulerer mig nok kejtet, for professorterninger er IKKE noget for mig. End ikke 2X2 terningen kan jeg mestre - og jeg betragter da min intelligens for rimelig.

Karina