20. juni 2005

Æg!

Der er tre store fine follikler og jeg er stolt. Stolt af at min stakkels enlige forpinte æggestok kan lave sådan nogle fine nogen.
Min gynækolog afjræftede min frygt for at mine follikler er tomme og at det er derfor at forsøg efter forsøg mislykkes. Jeg har de rigtige hormontal og de ser "virkelige" ud, siger han. Og jeg stoler på ham. Hans faglige vurdering er dog at jeg nu skal videre til IVF. Og som bekendt skal jeg gifte mig før det er muligt. Når jeg er gift vil han gerne henvise mig, men ikke før. Det er jo da også klart, han bevæger sig jo i forvejen lidt i en gråzone når han giver mig hormoner.
Han gjorde mig også opmærksom på ventetiden, som alle jer skønne kvinder også nævner. Det er tilsyneladende meget forskelligt hvordan klinikkerne forvalter det - rent lovgivningsmæssigt gælder ventetiden kun for"samboende i ægteskabslignende forhold". Jeg tror det bliver en vurdering efterhånden, vi må se hvor langt min tålmodighed rækker. Den dejlige gynækolog var så sød at anbefale en privatklinik, hvis det skulle blive det jeg valgte. Det synes jeg var ret fint - at jeg ikke skal ud og lede i blinde. Men det er jo dyrt... Vi må se.
Det er klart at der sker juridiske ting for både mig og Bedstevennen når vi gifter os. Og flere af mine venner har da også udtrykt bekymring, hvis nu vi bliver uvenner eller... Men hvorfor skulle vi lige pludselig blive det? Jeg har de sidste 3 år stolet nok på Bedstevennen til at ville lade ham være far til mit barn - kan man stole mere end det? Jeg tror ikke jeg kan. De aftaler vi allerede for længe siden har lavet om økonomi og samværd osv dem står vi ved, uanset hvad loven siger. Vi er enige så hvorfor bringe lovgivningen i spil...
Så jeg gør som i alle andre ting i mit liv - stoler på min intuition, og bekymrer mig en anden gang ;) Som en bedre fraggle!



PS: Jeg turde ikke lade overskriften være "konen med æggene" ;)

8 Comments:

Spirren said...

Godt ham gynækologen kan mane dine bekymringer i jorden :-)

Hvis i blev uvenner ville det vil ikke være et anderledes udfald, bare fordi i havde giftet jer i mellemtiden.

Åh kunne jeg dog bare være i lære hos en fraggle og kaste bekymringerne væk for en stund :-)

Mira said...

Spændende Puk!!! Jeg må sige jeg beundrer dit mod og din kamp for at få et barn. Jeg håber virkelig at alt med giftermål og udredning/IVF projekt går godt!

Amocca said...

dejligt at høre at du har produceret fine follikler...

Og også godt at høre at gynækologen er med på planen :)

krammer til dig

Amocca

soesterlystig said...

Tillykke med "follerne" din fraggel!

Anonym said...

Åh shit, jeg er helt vild med fragglerne! Tillykke med de fine æg!!! Det skal nok komme til at fungere for dig og Bedstevennen, men jeg ville nu nok runde en advokat og få et par aftaler ned på papir, hvis det var mig. Just in case...

GitteK said...

Tillykke med æggene!
Fraggle-dans er godt!

"danse dagen lang KLAP-KLAP
Bekymre sig en anden gang
Syng så godt i kan KLAP-KLAP
Her i Fraggle-land!"

GitteK said...

Men Puk!

Pas nu på at Wipsey (er det ikke det hun hedder??) ikke lægger sag an mod dig...
Jeg ville altså blive ret vissen hvis du brugte et billede af mig....OG så især UDEN bukser!

Unknown said...

Kan hun blive sur og vrissen? Hun er da den ultimative lalleglade... Desuden har jeg med stor omhyggelighed hugget billedet fra en side der helt sikkert selv har hugget billedet - så er jeg jo kun hæler ;)