18. juni 2005

Uhhh vs Ahhh

Uhhh hvor har jeg ondt i hovedet. Store store tømmermænd. Men sikke en fest! En skøn sommerferie-frokost med kollegerne. Masser af snak, flirt og intriger. Masser af danse - da jeg havde drukket så meget at jeg ikke længere kunne mærke mit knæ - som eller har gjort mig stort set immobil i denne uge! Og så det allerbedste: Tudeprinsessen slog til. Jeg tog en rigtigt god tudetur. Og fik den nødvendige støtte og de gode kram fra en skøn ven. Jeg fik snakket om alle de grimme tanker der rammer mig når andre bliver gravide før mig. Og jeg fik snakket en masse om ensomheden ved at være PUK. Og så bare tudet en masse over det lod jeg har lige nu i livet. Det trængte jeg sgu til!

Ahhh JEG HAR SOMMERFERIE! Der er en masse dejlige uger til jeg igen skal forholde mig til andre menneskers børn professionelt. Og mon ikke det bliver i denne ferie at PLANEN træder i kraft. Den er egentlig ganske simpel og hel ligetil. Jeg gifter mig med Bedstevennen! Vi undersøger i øjeblikket de juridiske spidsfindigheder, men det ser ud som om at der ikke er de store problemer! Så en eller anden dag smutter vi på rådhuset. Ganske udramatisk. Og uromantisk. Det har været en lidt svær beslutning for mig. Jeg vil jo gerne giftes RIGTIGT en dag. Altså når jeg engang møder ham prinsen med den hvide hest. Giftes i kirken i det store skrud og alt det der smukke. Jeg havde jo ligesom aldrig forestillet mig at jeg skulle have et første ægteskab før det RIGTIGE vel? Men de tanker har jeg nu lagt fra mig. For jeg ved at jeg ikke kan gennemgå udredning osv ved at lyve. Det bliver simpelthen for svært. Og jeg VIL udredes. Jeg vil vide hvad der er i vejen - hvis der altså er noget... Og nu hvor jeg har vænnet mig til tanken så ser jeg det altså også lidt som et politisk statement! Det er sgu da lidt cool - et proforma-ægteskab for at få et Regnbuebarn. Nå lad os nu se...

På mandag skal jeg til gynækolog. Jeg har taget Pergotime i denne omgang og han skal se hvordan ægget/æggene ser ud. Og så skal jeg høre hans mening om planen. Om han tror den holder - og så skal han jo gerne give mig en henvisning til videre udredning!!! Uha da det bliver spændende... Jeg kan mærke hvordan spændingen kribler lige nu. Har haft for travlt til at tænke over det på det seneste, men nu... krible krible.

Den stakkels tømmermændsprægede PUK skal sove lidt mere - eller bare ligge og ynke. Men der er masser af andre tanker der skal blogges inden jeg i næste uger flytter i sommerhuset - og bliver blog-løs helt frem til 3. August!!! Uha det bliver ikke nemt...

9 Comments:

Spirren said...

Åh de kære tømmermænd :-)

Jeg vil ikke tage glæden fra dig, men jeg synes, at jeg skylder at fortælle dig, at man skal have været gift i to år, før man kan komme i behandling i det offentlige ihvertfald.
Men det har du jo nok allerde undersøgt til bunds :-)

Vi kunne ikke få henvisning til fertilitetsklinnikken via gynækologen, det skulle være gennem vores læge.

Held og lykke med planen.

Knus

Amocca said...

du skal ikke tænke på de 2 år - det er ren proforma ... da vi blev henvist til skejby spurgte de om en vielsesattest og hvis vi ikke havde een var det også ok sagde de... så ville de bare skrive samboende par...

GitteK said...

Vi startede på udredning 1½ måned efter vores bryllup....er I øvrigt ALDRIG blevet spurgt om vi var gift/samboende osv. og har aldrig skulle bevise noget...
Men jeg kan godt forstå du syns det er urimeligt svært at skulle lyve... så jeg synes brylluppet lyder som en god idé...på den måde er regnbuebarnet jo også optimalt sikret, også en detalje der er værd at ta´med...

Varme sommerknus!

soesterlystig said...

Wow, hvor vildt! Glæder mig til at høre mere om det hele!! God bedring;-)

Spirren said...

Hvor mærkeligt - vi skulle aflevere en kopi af vores viselsesattest, før vi kunne starte behandling !!!!

Amocca said...

vi afleverede jo også vores MS - men den var jo kun lige over et år gammel på det tidspunkt....

og til puk: BLOGLØS TIL 3. AUGUST!!! Er du vanvittig kvindemenneske? :P

AMocca

HBT said...

Det er underligt med de forskellige regler for vi blev spurgt om vi havde boet sammen i 2 år man behøver ikke at have været gift i 2 år - men blot samboende.

Om de tjekker det ved jeg ikke men man skriver jo under på at de oplysninger man giver er rigtigt.

Men held og lykke med planen.

GitteK said...

Vi har aldrig skullet skrive under på noget som helst... sjovt som det er forskelligt landet over.....

Anonym said...

Vi afleverede også en vielsesattest. Men jeg tvivler på at de går så højt op i det.

Men jeg kommer til at tænke på en ting, PUK. Hvad med samkvemsret og alt det der? Bedstevennens rettigheder i forhold til regnbuebarnet bliver jo væsentligt forbedret af at I gifter jer. Hvordan har du det med det?