15. december 2006

Klick klick

Julehumøret er jo stadig kun en spirre. Og slet ikke livskraftig nok til at tage med ud i Københavns hektiske julehandelsmiljø. Så jeg klarer den over nettet. Klick klick, legetøj til niecen. Klick klick, bog til svoger. Klick klick videre det går gennem cyberspace. Ingen køer, ingen muzak og reklamer man nemt kan overse. Klick klick, ingen fristelser i form af varm gløgg og duft af brændte mandler.
Og mens jeg klikker går det op for mig at jeg slet slet ikke er i nærheden af det gennemsnitsbeløb som pressen har annonceret at hver dansker bruger på julegaver i år, var det 3200 de sagde? Der er jeg sørme ikke. Så klick klick og så er der lige ekstra julegaver til alle i form af høns, kondomer og køkkenhaver. Så nærmer jeg mig mere gennemsnittet. Det er nu så rart at være gennemsnitlig, bare en gang imellem.

0 Comments: