23. december 2006

Julekort

Heller ikke i år har jeg skrevet julekort.
Men jeg har da modtaget lidt. Og forleden kom en af dem der gjorde ondt... En veninde jeg kun har meget lidt kontakt med beretter glad at hun forresten siden sidst er blevet mor til en smuk baby.
Og jeg glædes med hende. Og glædes over at det for nogen kan opleves som et forresten.
Og samtidigt græder jeg. Og sådan bliver min jul i år. Jeg føler mig ikke modløs eller dybt deprimeret. Jeg har bare brug for at græde. Fordi mine ønsker og tanker om 2006 blev gjort så grueligt til skamme. Og fordi jeg slet ikke ved hvad jeg skal turde håbe for år 2007. Det meste af julen skal jeg være med mennesker der kan rumme min gråd. Og de dage hvor jeg forventes at være glad, ja, der leverer jeg nok varen. For bare fordi jeg er ked behøver det jo ikke gå ud over andre. Og ikke kun derfor, også fordi jeg ikke orker forklare...

Glædelig jul til alle!

4 Comments:

Signe og Jan said...

ja det er ikke nemt med alt den højtid og gøren status....

lykkejægeren said...

Kære Puk
Man må godt være ked af det når man igen og igen oplever at andre får det man selv ønsker sig så brændende. Det betyder jo ikke at du er et dårligt menneske der ikke kan glæde sig på andres vegne - men det betyder at du er et menneske der et ked af at du ikke selv får det du ønsker dig allermest.
Vi er mange der har det sådan. Da jeg startede min kamp for at få et barn for rigtig mange år siden var der ingen af mine veninder der havde børn. Idag har de det alle og jeg føler mig ensom og udenfor... Livet er ikke altid retfærdigt og det kan være svært at holde fast i det gode.
Jeg gider ikke høre om at der er en masse der har det værre end mig, jeg vil have lov til at være ked af det engang i mellem - der er lys på den anden side...
Må det nye år bringe dig den lykke du søger...
Knus

Anonym said...

Kære Puk

Jeg håber du får dit bedste år i 2007 med den gave du ønsker dig allermest.Tænker på dig og sender alle mine bedste ønsker om et godt nytår.

Kærlig hilsen Evi

Anonym said...

Græd du bare, min pige. Det skal gøre dig godt. Jeg håber at du finder modet frem til at gøre dig lige så store forhåbninger til 2007. Det må da blive et regnbue år! Det tror jeg i hvert fald på.