31. december 2006

Nytårsforsæt

Jeg har et.
Kun et.
Tilgengæld orker jeg ikke at skrive en nytårstale. For jeg har faktisk ingenting at sige.
Jeg kan kun gentage hvad jeg har sagt før. Mange gange før. Og jeg orker faktisk ikke at gentage mine depressive tanker mere.
Jeg har slet ikke lyst til at fejre noget som helst i aften. Jeg orker ikke sidde blandt fest-stemte mennesker jeg ikke kender og smile kunstigt. Det var helt klart en fejl at sige ja tak til den fest... Tænk at jeg stadig efter flere år i dette spil kan begå den fejl - at tro at jeg efter en ferie sikkert ville have overskud til at sidde der og være glad. Måske troede de allermest naive af mine hjerneceller endda at jeg faktisk ville være oprigtigt glad. HA!
Jeg synes i bund og grund at 2006 har været et lorteår. Jeg har opgivet at lave nogen form for opsumering for det vil sikkert bare sende mig til tudeland - og der har jeg opholdt mig rigeligt allerede i denne jul. Jeg har flere gange i selvpineriets navn bladret gennem gamle poster; mohamedkrisen der spændte ben for et forhold til en skøn mand, et fald der ødelagde min ryg, en operation der truede og siden blev aflyst, en farmor der døde, et vægttab der blev til vægtøgning, et job der gik fra stressende til ulideligt stressende og et afbrudt IVF-forsøg. For bare at nævne highlights. Åh, gud hvor får jeg dog ondt af mig selv.
Jeg havde aldrig klaret det uden min blog. For selv om den i øjeblikket har meget karakter af at jeg læsser lort af, så er jeg uendeligt glad for den. Her søger og finder jeg styrke til at kæmpe videre mod målet.
TAK alle mine skønne læsere. TAK fordi i er der for mig, hver på jeres måde er i vigtige for mig.

Og nytårsforsættet; Jeg vil være glad i 2007. Come what may; jeg vil være glad.

GODT NYTÅR TIL ALLE!

2 Comments:

Anonym said...

Det er saftsuseme et godt nytårsforsæt! Godt nytår!!!!

Anonym said...

JA! Det lyder som en rigtig dejlig idé :)

Rigtig godt nytår!