5. juni 2006

I dag er det Søs fødselsdag!

Hurra hurra hurra.
Tillykke med dagen kære Søs.
Jeg vågnede tidligt i dag og tænkte straks på dig. Så ud af mit vindue på himlens skyer. De ser grå ud lige nu, men jeg er overbevist om at solen snart får jaget dem på flugt. Som jeg håber at solen snart vinder over de grå skyer der hænger over dig.
Og så tænkte jeg på Tornerose, på hvordan masser af gode ønsker for et liv kan spoleres af bare et enkelt dumt ønske;

Imidlertid begyndte feerne at meddele prinsessen deres gaver. Den yngste lovede hende, at hun skulle blive det dejligste fruentimmer i verden; den næste, at hun skulle have forstand som en engel; den tredje, at der skulle være en beundringsværdig ynde i alt, hvad hun foretog sig; den fjerde, at hun skulle danse til fuldkommenhed; den sjette, at hun skulle synge som en nattergal; og den syvende, at hun til den yderste grad af fortræffelighed skulle kunne spille på alle hånde instrumenter.

Da raden kom til den gamle fe, sagde hun, rystende på hovedet, mere af harme end af alderdom, at prinsessen skulle gennembore sin hånd med en ten, og at dette sår skulle volde hendes død.

Denne forfærdelige spådom bragte hele forsamlingen til at gyse, og der var ikke en eneste, som jo fældede tårer. I dette øjeblik kom den unge fe frem bag skærmbrættet og sagde i ganske højt disse ord: "Min konge og min dronning! ængstes ikke. Eders datter skal ikke dø deraf. Sagtens har jeg ikke magt til ganske at tilintetgøre, hvad min mesterinde har gjort. Prinsessen vil komme til at gennembore sin hånd med en ten; men i stedet for at dø af såret, skal hun blot falde i en dyb søvn, som vil vare i hundrede år, efter hvis forløb en kongesøn skal komme og vække hende."
Kæreste Søs, jeg ved ikke hvem og jeg ved ikke hvorfor nogen har givet dig et dumt ønske. Hvis jeg kunne ville jeg være den gode fe der kom og gjorde det hele mildere og mere udholdeligt.
Jeg håber inderligt at dine 100 års søvn snart er ovre, at du snart vågner op til en happy end der overgår enhver Disney film.


Hav en rigtigt god fødselsdag!
De kærligste tanker
PUK

7 Comments:

Frøkenhat said...

Snøft!

Jeg kaster lidt tryllestøv i puljen og ønsker Søs mod og styrke til at gennemgå prøvelserne.

soesterlystig said...

Fuck... du fik mig lige til at tude. Jeg er simpelthen ubeskrivelig rørt over, at du huskede min fødselsdag og skriver disse fantastiske dejlige ord til mig... Lige når jeg har allermest brug for dem! Tak for det allerskønneste PUK - min gode
fe:-)... tak!!!
Din S.

Anonym said...

Kære Puk

Det er et sødt fødselsdagsbrev du har skrevet til Søs!
Jeg vil også ønske Søs tillykke med fødselsdagen.
Hvad er der sket med hendes blog?Den er forsvundet, jeg kan kun se hendes profil. Er det de prøvelser I snakker om?

kærlig hilsen Evi

Anonym said...

Også et stort tillykke til Søs herfra. Søs, jeg forstår at du mener det alvorligt med at stoppe med at blogge. Jeg vil savne dig helt eventyrligt.

Knuser

Signe og Jan said...

Tilykke også fra mig...

Signe og Jan said...

Tilykke også fra mig...

Anonym said...

Kære Puk og alle

Vil Søs virkelig stoppe med at blogge?

Kærlig hilsen Evi