4. juni 2006

Åkande...

For ganske få måneder siden så min åkande sådan ud, helt tilfrosset og koldt. Og jeg troede faktisk ikke at den ville overleve...
Nu ser den sådan ud, ikke helt grøn endnu i bladene, men mon ikke det snart kommer. Måske kommer der endda også en smuk blomst?

Jeg elsker min balje i min have, men den har et problem; Den er en myggefarm! Og nu spekulerer jeg på om jeg skal installere en fisk dernede, til at spise alle de små myggelarver...
Men skal jeg så også have en pumpe?
Og bliver fisken ikke bare spist af nogle store krager?
Min egen kat ved jeg heldigvis ikke er klog nok til den slags jagt ;)

3 Comments:

Anonym said...

Du behøver ikke en pumpe til en eller to fisk... Der er masser af overflade til at ilte vandet... God fornøjelse med projektet... :)

Hilsen Astrid

Frøkenhat said...

Ja, jeg tænkte nok, at de ville udvikle sig til myggekuvøser, de der yndige baljer. Af selv samme grund har jeg ind til videre afholdt mig fra dem, selv om de trækker.
Måske kan man tage et lille fiskenet og fjerne alle larverne, før de bliver til myg?

Lyder i øvrigt bare som om det er et grumme hyggeligt sted, du har dig der. Bambier, åkander, solskin...

Anonym said...

Kære Puk

Jeg hader Myg! De er Styg`!
Min far havde nogle store tønder til opsamling af regnvand fra tagrenderne. De udklækkede også tusindvis af myg, så da vi skulle passe hans have, blev tønderne prompte tømt, da vi opdagede dem.
Held og lykke med at lave baljen om til en fiskedam. Det vil da bare gøre den endnu hyggeligere!

Kærlig hilsen Evi