2. september 2006

Moralen...

I aftenens afsnit af "Det lille hus på prærien" var moralen:

Tab og vind med samme sind


Jeg elsker den serie. For selvom hver eneste afsnit har en morale der er så sød, tyk, klistret og cremet som en billig lagkage, ja, så er det samtidigt rent nostalgi. Hvert afsnit minder mig om min egen barndom. Jeg havde som så mange andre lykkelige piger i firserne en hjemmesyet "Laura"-kjole. Brun med flæser de helt rigtige steder... Og når vi skulle se serien i tv; jeg kan nærmest føle min mor lægge det hæklede tæppe over mig i sofaen, høre min bror tigge om slik og se min far smile listigt når han finder slikket frem af skjortelommen.

Men aftenens morale:
Tab og vind med samme sind


Den er jeg normalt meget enig i.
Men jeg siger jer bare lige; hvis ikke jeg snart vinder i fertilitets-lotteriet så bliver jeg ganske ulideligt rasende. Jeg bliver jordens dårligste taber og har tænkt mig at smække med døre og surmule i måneder hvis ikke år! Dette spil er skisme ikke et jeg deltager i bare for at være med, for sjovs skyld.
JEG VIL VINDE!

Så er det sagt.

2 Comments:

Anonym said...

DU VINDER, måske der kommer til at gå lidt tid MEN du skal nok VINDE dit skønne regnbuebarn min søde;o)

Tak for din hilsen på www.123hjemmeside.dk/lillejensen

Lillejensen er snart ikke så lille mere haha;o)

kram Jasmin

Anonym said...

Kære Puk

Jeg hepper på dig søde ven.
Du skal vinde!

Kærlig hilsen Evi