18. september 2006

Teknik...

Altså:
Jeg kan uden problemer programmere min video.
Jeg kan indstille mit kamera til alle mulige programmer.
Jeg kan bruge en projektor. Og en overhead. Og skolens utallige øvrige mærkelige maskiner.
Jeg kan en masse på min computer. Inklusiv at lave om på min blog-template i tide og utide.

Men jeg kan fiiiileme ikke få min nye mobiltelefon til at komme på internettet, sende MMSer eller noget som helst andet. Jeg kan ringe. Og sende SMS. That's it. Det er sgu da taber agtigt.

Hvor er det godt at jeg er skolelærer! I morgen i spisepausen overlader jeg trygt min telefon til drengene i 6. klasse. De vil elske at håne mig for min uduelighed. Og jeg vil elske at se dem lade dem gøre det.
Og før de har bundet deres cola har de indstillet alt hvad der skal indstilles og sikkert lidt til!

2 Comments:

Anonym said...

Nøøj, hvor er du heldig. Det må da være en af goderne ved at være skolelærer, ha ha. Jeg kan heller aldrig finde ud af det, og orker ikke læææsse den lange manual. Så det ender altid med, at jeg prøver mig frem, og får ikke udnyttet "finesserne". Held og lykke imorgen !!!
Helle

Anonym said...

Kære Puk

Det lyder som en rigtig god ide!
De unge kan heldigvis også lære os voksne noget, og det er altså dejligt at se dem pavestolte, når de mestrer teknikken, og giver os baghjul.
Det må da være møgirriterende, ikke at kunne udnytte den fine nye mobil, så jeg håber de løser problemet for dig.
Man kan altså ikke være god til alt, og jeg synes bestemt ikke det er spor taberagtigt, at du har ikke har klaret det selv. De manualer er altså ikke altid til at forstå!

Kærlig hilsen Evi