25. april 2007

At behøve...

De behøvede jo ikke smile så stort allesammen. De behøvede ikke hele tiden rose mig for i mandags.
Lægen fra i mandags behøvede jo ikke at tage sig tid til at komme og klappe mig på skulderen i venteværelset og sige; "Jeg har hørt det er nogle virkeligt fine æg du har, tillykke!" når han nu slet ikke var på patientvagt.
Sygeplejersken havde ikke behøvet at bruge udtrykket "virkelig fantastisk æggestok" da hun forklarede sygeplejerskeeleven om mig og æggene.
Laboranten behøvede jo ikke kalde det et "superflot" 4-cellet æg der var tæt på at dele sig til 8, præcis som det skulle.
Lægen behøvede jo ikke sige "det ligger perfekt" da han pegede på det grå i grå der skulle vise mig hvor ægget var i min livmoder.

Jeg behøver jo ikke tolke det til andet end at de er positive mennesker der gerne på pædagogisk vis vil indgyde mod, tro og håb.

Men når de nu valgte som de gjorde, så vælger jeg også:
Jeg vælger at tro på at de faktisk synes det her ser godt ud. At de med deres erfaring faktisk mener det her kan lade sig gøre. Jeg vælger at nyde tanken om at krabaten vokser trygt og varmt i mig. Jeg vælger at tro.

13 Comments:

Anonym said...

Kuldegysningerne vil ingen ende tage.. Og jeg kender dig end ikke.

Puk - du er GIDMEB - tænk lige!!!

TÆNK LIGE!!!!!

Regnbuebarnet... mmmmmm....

Og nætter uden søvn!!!! ;O)

Karina

Anonym said...

De næste 14 dage bliver fuldstændig ligesom om det var mig selv, der skulle vente... Så nu er det din skyld, at jeg ingen søvn for Puk!:-)

Hvilken dag bliver testdag... Er så spændt, så spændt....
Søs

Anonym said...

Ingen søvn FÅR.... (nogen har puttet stavepulver i min kaffe....SILLE???).

Spirren said...

og jeg tro på din lille krabat stort knus fra mig

Anonym said...

Fantastisk! Hvad med fryseren, var der plads til alle dine æg?
Det kan da nærmest kun gå godt, det her. Krydser for dig!

Anonym said...

Kære Puk

Jeg tror også på det!
Jeg har heller ikke fået megen søvn, det er altså næsten som at være der selv, når du skriver søde Puk.
Det er da dejligt at de alle har været så positive og søde over for dig. Tro du bare på, at de mener det er så godt, som de siger!

Kærlig hilsen Evi

Trine Als said...

åååh Puk vi er alle troende når det kommer dertil.
Nu har jeg længe fugt med, men det er meget længe siden jeg sidst har kommenteret. Har bare nydt at læse dine smækre ord, om hvor godt det går og grædt en stille tåre med dig, når det ikke gik så godt.
Men nu spæner glæden rundt igen og vifter dig om næsen med en lille bæble *hihi*
Jeg tror også på dine livlige æggestokke :-D
Kram

Amor said...

"Glæden er det mægtigste våben i kampen mod frygten"

-det sagde Morgenhyrderne selv i morges!

Regnbuebaby i sigte!

stubbornmom said...

Regnbuebaby i sigte
Jeg er tilsluttet
Jeg er med dig
Hele vejen
Ned og op
Og op og op og op
HELE vejen, PUK'en
Jeg tror
Og jeg kan aldrig holde op med det
at tro på at regnbuebarnet er i sigte :-)
KRAM

Signe og Jan said...

Hurra Puk. Det er bare gode nyheder, og jeg haaber. Varme hilsner fra Dominikanske Republik

Mira said...

Håber og tror på at regnbuebarnet nu er på vej.xxxxxxx

Anonym said...

Hvor blev min kommetar af?

Hep-hep-hep regnbuebarn!

Anonym said...

Hvor er det stort! Hvis jeg var sådan en fertilitets-medarbejder af en art, ville jeg også rose folks æg. Det er meningen med alting!

Hæng godt fast, regnbue-æg! Du skal vokse dig stor og stærk og give din mor grå hår i hovedet, og hun vil elske dig for det. :-)