20. april 2007

Og nu...

Har jeg så set de flotte pletter igen. Denne gang lidt større, men stadigt smukke og fantastiske. Og på mandag skal de sorte pletter forvandles til æg i en skål. Så der må krydses fingre allevegne...

Og så synes jeg faktisk at jeres kommentarer om mobil-telefoner er ganske sjove... Jeg gør naturligvis meget ud af at være et forbillede for mine elever i en masse situationer. Men jeg ser det faktisk som en stor og vigtig opgave at vise børnene at der er regler for fællesskaber og så er der undtagelser. Og normalt er mine elever faktisk meget dygtige til at se at forskelle er nødvendige og gode. Se og acceptere at vi alle er forskellige og har forskellige behov. Og at undtagelser derfor er nødvendige. Når nogle af dem reagerede, så er det selvfølgelig fordi de aldrig før har set min tlf i aktion, selvom den altid er tændt. Og så snart jeg mindede dem om vores mange snakke om forskelligheder var der ikke flere sure miner.
Og for mig hører min mobiltelefon ind under undtagelser. Fordi den for mig er et arbejdsredskab, med ur, huskelister og kalender - og fordi den ikke forstyrrer mig, selvom den er tændt på lydløs. Og lad mig da så lige understrege at jeg ikke stod foran en klasse og var i fuld gang med sms - mine elever var i gang med selvstændige opgaver i grupper, så det var de færreste der så mig... Men dem der gjorde sladrede selvfølgelig så snart klassen igen var samlet ;) De er nu skønne de unger... Og jeg glæder mig sådan til en dag at kunne fortælle dem at jeg skal være mor!

4 Comments:

Anonym said...

Hvor er det dog fantastisk at læse den boblende forventning og positivitet du rummer mellem linjerne. Eller - det er jo ikke kun mellem linjerne du rummer den. Nå. Du ved nok hvad jeg mener..

Krydser alt på mandag!!!

Karina

Anonym said...

Kære Puk

Hvor er det dejligt at dine æg vokser og snart er klar til at komme videre i processen. Åh det er spændende! Mandag det er jo i dag, mon du er taget af sted? Jeg krydser alt hvad jeg kan for dig.

Det var en flot forklaring du kom med angående eleverne og mobilen. Det er præcis det billede jeg havde af dig som underviser. Du er bestemt en super lærer! Jeg ville ønske du kunne være mit barns lærer og at der var mange som dig.
Jeg synes det kan være rigtig svært at få børn til at forstå at der kan gælde forskellige regler for børn og voksne, men sådan en god forklaring kan da kun skabe respekt.


Kærlig hilsen Evi

LOK said...

Vil ønske dig alt mulig held og lykke i dag. Krydser mine fingre for et godt resultat.

Lok

Anonym said...

Hvor bli'r man dog glad af dit livsmod og positive sind!

Jeg krydser fingre (så de bli'r helt stive) for at du om ikke lang tid er positiv også i en anden betydning :-)