22. marts 2006

Jeg vil også være med!

4 jobs jeg har haft

  • Billetsælger i LEGOLAND
  • Køkkenassistent på et plejehjem
  • Handicaphjælper
  • På et turistkontor
4 film jeg kunne se igen og igen
Altså jeg er jo mere til bøger. Så jeg tillader mig at ændre denne her til:
4 bøger jeg læser igen og igen
  • Drageløberen af Khalid Hosseini, dens magi fanger mig hver gang.
  • Eathly possesions af Anne Tyler, en bog jeg købte tilfældigt på en rejse engang, og som startede min kærlighed til hele Anne Tylers forfatterskab.
  • Fagre nye verden af Huxley, jeg fik den mens jeg lå på hospitalet med kræft for mange år siden. Den minder mig om den tid – og samtidigt om en fremtid jeg frygter.
  • Den grønne delfins gade af Goudge, en bog jeg fik af et kært familiemedlem kort før hun døde. En simpel og alligevel kompleks kærlighedshistorie.
4 steder jeg har boet
  • Billund
  • Ærø
  • Amager
  • Vesterbro - og jeg har faktisk KUN boet de 4 steder!
4 tv-serier jeg godt kan lide at se
  • Gilmore girls
  • Amys ret
  • Inspector Morse
  • Lost, bare dumt at jeg ikke har kanal 5, så jeg KAN faktisk ikke se den...
4 steder jeg har været på ferie
  • Istanbul
  • Samos
  • Dublin
  • Paris
4 websites jeg besøger
4 favorit retter
  • Juleaftensmiddag, som mor laver den med gås, brune kartofler og ris a la mande.
  • Alu ghobi med naan, indisk vegetarmad.
  • Bagte auberginer med tomat og hvidløg, som kun tyrkerne kan lave den, mums.
  • Ritter sport, syndigt men lækkert og billigt i kioskerne på Vesterbro.
4 steder jeg godt gad være lige nu...
  • I Egypten, hånd i hånd med en MEGET dejlig mand
  • I mit sommerhus med kul i grillen og Tour de France på skærmen
  • På arbejde på et børnehjem et sted i et varmt varmt land
  • I Jylland for at fortælle mine forældre at de snart skulle være bedsteforældre
4 bloggere jeg tagger
Altså jeg ved faktisk ikke hvad det der tagger betyder... Hvis det er dem jeg følger med i er der mange flere end 4 - og hvis det er her jeg skal invitere andre til at fortælle 4 små hemmeligheder - ja så er blogland vist ved at være tørlagt!
Men 4 bloggere som jeg læser med ekstra stor iver er:
  • Søs - Fordi hun viste mig vejen til blogland og til gengæld har jeg tænkt mig at vise hende vejen til terminssiderne.
  • Stina og Jasmin - fordi de sammen med mig er et smukt trekløver der altid kan give magisk styrke, og fordi vi en dag skal samles med alle trekløverbørnene på en smuk grøn eng.
  • Limaral - fordi jeg er bekymret for hvad der bliver af hende deroppe højt mod nord.

0 Comments: