15. november 2005

Controlfreak!

Af alle dumme dage en menstruation kan komme på kom min i dag. Efter at have været regelmæssig i mere end et halvt år var den i dag ca. 10 dage forsinket. Hvilken hån mod mig og mine eventuelle forsøg med IVF. Jeg har læst om behandlingen på Hvidovres hjemmeside. Og talt dage i min kalender. Og kan konstatere at selv om de skulle ville starte IVF straks efter vores samtale den 30 - ja så passer min menstruations fantastiske timing ikke alene med juleaften, men skam også med min ferie i de varme lande til januar.
Jeg hader at jeg ingen kontrol har over dette - og nu jeg er i gang med at hade, så hader jeg at jeg så gerne vil have kontrol - plus selvfølgelig at jeg ikke kan lade være med at hade så meget, DET hader jeg.
Så giv mig dog for helvede det Regnbuebarn!

8 Comments:

Freudika said...

Uha ... dét husker jeg ... altså lige da vi stod overfor at skulle igang ... da kunne jeg nok beskrives som en "utålmodig kontrolfreak" ... men altså ... jeg har fået meget mere ro med mig selv ... ihvertfald i forhold til behandlingen ... det er drønhårdt ikke at kunne styre noget som helst ... men altså - det hele blir lidt lettere, når først man har accepteret at en klovborg tager den tid en klovborg skal tage ...

Nåmen - altså - det jeg ville var vist bare at sige at jeg kender det alt for godt ... og at det blir lettere at ha med at gøre, med tiden :-/

GitteK said...

ævævævævævævævævæævævæv og atter æv!

Nej det er sgu typisk!
Tante Rød er ond!
-kan kællingen dog ikke fatte at SKAL hun absolut komme, ja så skal det sgu være til tiden, og så endelig ikke blive for længe

Kram!

soesterlystig said...

Vi må nok bare overgive os til kroppens magt - selvom det stinker bigtime!!!! Som Gitte siger, så er det bare så skide typisk!
Tænker på dig!
S.

Anonym said...

P-piller er Guds gave til kontrolfreaken. Så ved du ret præcist hvornår du får mens. Snak med klinikken om det :-)

GitteK said...

forresten så er der ny blog til Gitten

Spirren said...

Møg møg møg Puk andet er der vist ikke at sige til det.

Jeg ved det er så nemt at sige, men omend noget sværere at gøre.

DROP planlægningen, for når du først har taget plads i infertilitetsrutchebanen, så kører vognen sin helt egen rute, og du har ingen indflydelse overhovedet.

Det gode er dog, at man ikke helt kan regne med antal dage, som klinikken har skrevet.
For måske reagerer din krop hurtigere og anderledes end generelt.
For mit vedkommende var jeg hurtig til at producere æg og brugte derfor ikke så mange dage på det som beregnet.

Jeg håber, at det kommer til at falde i hak for dig også.

Knus M

Anonym said...

Lorte-lort :-( Jeg har ofte savnet et ikon, hvor man ser en rød dame (symbol for mens) der får slag med en lavtflyvende hammer! Damn, altså!
Men tja, mens, man ved aldrig - mit æg er feks klar to dage efter mens når jeg får sprøjten...
Jeg får forresten min hsg undersøgelse den 23. kl 1820. Damn - er kun lidt bange... liiille smule...
Nå men som dig selv - så må også jeg bare slippe det, og vente. Vente vente.
Vil ha flere babyer, tak.
Kys herfra
Stins

Anonym said...

Kære Puk....

Det var dog det mest trælse - det hele falder bare fuldstændig forkert:o(

Jeg håber at der sker noget rigtig rigtig positivt i det nye år - år 2006 må være dit år min søde ven...jeg kan snart ikke længere klare tanken om alt det du går igennem, det gør så ondt.....ønsker sådan der snart vil ske noget godt og at regnbuebarnet er på vej til dig - det fortjener du mere end nogen anden...

Kram og mange tanker Jasmin