21. november 2005

RØVGUITAR!

Det er tid til at lufte det ultimative bandeord igen. Jeg har tilbragt dagen som zombie - med hævede øjne og deraf masser af kommentarer om at jeg så træt ud. Jeg var også træt. Er træt. Men selvom jeg er træt af at græde er jeg tilsyneladende ikke helt færdig med det endnu.
I går skrev en fantastisk veninde et smukt digt til mig. Med hendes tilladelse bringer jeg det her:

En stjerne i mørket (til PUK)
Oppe i himlen
en stjerne et sted
sidder og kigger
på verden ned

Og PUK'en hun be'r
hver aften til Gud
at Han vil sende
den lille stjerne ud

Det betyder så meget for os
at hun ved
at du er deroppe - derude,
et sted

Det betyder så meget for os
at du ved
at du er for evigt
vor stjerne, et sted

Den slags får jo ikke ligefrem en til at græde mindre.
Hvis I får lyst at læse flere smukke digte, fra en der ved hvordan det er at kæmpe – så kig forbi digte.dk og søg på forfatteren Siri Elvan.

4 Comments:

Anonym said...

Smukt digt...og ja, det får ligesom ikke en til at græde mindre på dine vegne min ven....

Der er lys forude....håber snart det finder frem til dig:o)

Knus Jasmin

Signe og Jan said...

Kære Puk
Fint digt, jeg håber stjernen snart glimter for dig.

Mira said...

Jeg var lige ved at knibe en tåre da jeg læste digtet, hvor er det smukt.

soesterlystig said...

Røvguitar!!! Men dejligt digt!;-)