12. oktober 2006

Slet ikke!!!

"Ja goddag, jeg ringer fra bogklubben Rasmus, må jeg forstyrre et øjeblik?"
"Ja"
"Okay, først skal jeg lige spørge; Er der børn i husstanden?"
"Nej"
"Slet ikke?"
"Øh, nej..."
"Nå okay, jamen så farvel."
"Farvel"

Slet ikke! Hvordan kan man spørge om det? Altså enten har man vel børn eller også er man en gammel bitter infertil kvinde.
Nej, jeg mener bare; Jeg er da overbevidst om at Bogklub-sælgeren fiskede efter om der ikke var nogle pap-børn, dele-børn eller andet moderne som kunne få mig til at købe nogle bøger. Og at hun også blev lidt paf over at hendes computer finder et så ubrugeligt nummer frem, altså sådan rent salgs-mæssigt.
Men hold da op hvor det virker som et absurd spørgsmål. Slet ikke...?

4 Comments:

Anonym said...

Jeg synes da det værste er: Nå okay, jamen så farvel". Hun kunne da undskylde at hun forstyrrede (selvom hun havde fået lov).

PS. Er bogklubbernes telefonsalg iøvrigt lovligt?

Anonym said...

Ej, nyt "dialog med potentielle kunder" kursus til den sælger !!!

Frøkenhat said...

- Slet ikke?
- Nårh jo, vent lige. Nu når du siger det... Måske sidder der en lille en ovre i hjørnet. Hende havde jeg lige glemt...
Hvad havde han lige tænkt??? Tsk, tsk.

Mira said...

Altså, man undres nogen gange over hvor mærkelige folk kan være.

Håber det snart begynder at gå fremad for dig på behandlingsfronten!