7. marts 2007

Forleden...

Gik jeg rundt i regnen og følte mig lidt trist. Jeg kunne ikke lade være med at gå og se på alle de børn og forældre jeg mødte. Jeg så ikke en eneste forældre der så halv så gammel ud som jeg føler mig i disse dage... Og bedst som jeg gik der mødte jeg en ung muslimsk mor med to smukke børn. Hun passede jo perfekt ind i mine tanker om at hvis jeg nogensinde skulle blive mor så ville det være verdens ældste en af slagsen (og med 61 som dansk rekord er 33 jo pludselig ingen alder...). Samtidigt med disse tanker blev jeg sur på mig selv, jeg ved jo godt at en del muslimer gifter sig tidligere end jeg nogensinde ville have overvejet, og nu skulle jeg da heller ikke blive ved at være sur. Bedst som jeg gik der, kom den ældste af de to smukke børn, en pige på cirka 3 år, hen til mig. Med høj klar stemme og et skønt stort smil i hele ansigtet spurgte hun:
"Hvem er dus mor?"
Mens jeg med en venligt smil svarede: "Jeg er ingens mor", mærkede jeg mit hjerte gå i tusind små stykker og falde ned på asfalten. Hvis du ser en hjertestump et sted på den regnvåde gade, så saml den op og pas godt på den. Jeg håber at få brug for den igen en dag.

7 Comments:

Anonym said...

Åhh Puk !

Små børn kan ramme så præcist med få ord. Et stød i hjertet og så sker det igen. Det brister på et øjeblik, selvom du har gjort alt,for at holde sammen på det så længe.
Finder jeg din hjertestump vil jeg fluks sende den tilbage til dig, for selvfølgelig får du brug for den. Forhåbentlig snart!

Knus og kærlig hilsen Evi

Anonym said...

Søde skat

Du er nogens mor - vi ved bare ikke hvis endnu...

Stort, stort kram
Søs

Signe og Jan said...

Åh Puk. Jeg har selv fået beærkningen af et barn, og man bliver helt stum af sorg. Det er fanme ikke for børn, om man så må sige.... Men Puk, du bliver jo mor, det gør vi alle sammen ik. Det er ligesom aftalen. Og aftaler skal holdes, basta ;o)

QVINDEN said...

Av den sved ... Håber, at du får samlet alle stumperne sammen igen. Og tro på, at du en dag bliver "nogens mor" - selvom det virker urealistisk og svært lige nu. De bedste tanker her fra.

MariaG said...

Puha, det skærer i hjertet bare at læse om! Men jeg giver søs ret...vi ved endnu bare ikke hvis mor du er...men nogens mor er du!

Stort knus

Maria

Anonym said...

Du er jo Regnbuebarnets mor!!!

Anonym said...

Ja søde PUK, du er regnbuebarnets mor, det er helt sikkert, det lille pus skal nok komme til dig og så bliver det din tur til at gå rundt i regnen med en kær dreng eller pige i ført gule gummistøvler og hoppende i vandpytterne....

Det er jeg ikke i tvivl om min ven, dagen skal nok komme...og jeg skal nok passe på den lille stump af dit hjerte jeg har fundet - for det kommer du uden tvivl til at skulle bruge igen....

Tænker på dig hver dag!!!

knus Jasmin og mange mange positive tanker...