9. maj 2005

Orden i kaos?

Sent i går aftes kom jeg til at tænke på hvor frustrerende det egentligt er; det her med at være infertil. Og specielt hvor mærkeligt det er at måtte erkende at jeg ikke kan kontrollere det her. Der er stort set ikke noget jeg kan gøre for at øge mine muligheder for at blive gravid. Jo altså rygning, alkohol, sund mad og alt det der... Men ikke mere.

Alligevel er der masser af ting jeg prøver at gøre. Hver eneste måned laver jeg mindst en regel for hvorfor det sikkert lykkes mig denne gang at blive gravid. Jeg har undervejs haft regler for hvordan inseminationen foregår, hvornår den foregår, hvornår der er testdag og endelig hvornår en eventuel termin vil falde.

"Jeg må hellere høre min Alberte CD - det hjælper nok"
"Jeg tager den her natkjole på - det hjælper nok"
"Godt det blev insemination på 12. dagen - det hjælper nok"
"Insemination i påsken og termin i julen - det hjælper nok"
"Testdag på min fødselsdag - det hjælper nok"
"Testdag på mors og fars bryllupsdag - det hjælper nok"
"Termin tæt på Bedstevennens fødselsdag - det hjælper nok"

Senest er jeg blevet tilhænger af at næste weekend er fuld af lykke. Med Søs' bryllup og Jasmins terminsdato. Og skulle det give mig en positiv test - så falder termin lige ved to vigtige fødselsdage - det hjælper nok!

Der er ikke noget at sige til at religioner er opstået. Jeg er bare glad for at jeg har et par stykker at vælge imellem - for hvis jeg selv skulle finde på en så ville den da blive noget mærkelig ;)

Håber solen vil skinne på os alle i dag.

9 Comments:

soesterlystig said...

Næste weekend ER fyldt med lykke, hvorfor skulle det dog ikke også gælde dig...? Skal vi prøve fjernbøn? Jeg har hørt det kan hjælpe - og jeg sender gerne en lille bøn opad:-)
Søs

Spirren said...

Puk har du prøvet akupunkttur - jeg har ingen erfaringer med det selv men har læst godt om det flere steder. Det skulle også have en virkning på manden....

PS. du er medlem af klubben ingen tvivl om det :-)

Kæmpeknus M.S

Mira said...

Næste weekend er åbenbart skæringsdato for mange her i blogland også for mig og Gitte. Gid det må gå godt for os alle sammen. Det vil da være en solstrålehistorie af dimensioner.

Anonym said...

Jeg vil gerne bede for jer alle :) Jeg er gået hen og er blevet små-religiøs alligvel. Det er jo så svært at finde en mening med noget som helst, ikke?

Hep-hep til alle stregerne!

soesterlystig said...

Nu bliver jeg helt nervøs... for tænk, hvis i allesammen er belvet gravide? Det ville jo være så dejligt, men i må ikke forlade mig til at forgå i miserabel, nfertil ensomhed...vel?... vel?
;-)
Søs

GitteK said...

Alt og intet hjælper...
Krydser alt hvad jeg kan!

Og hvis din opskrift virker, vil jeg klart bruge den næste gang;o)

Unknown said...

SØS!
SÅ ER DET GODT!
Hvis du virkeligt tror at jeg ville lukke min blog og forlade dig, så... grrr... SÅDAN er PUK'er ikke!!!
Skulle miraklet ske og regnbuebarnet virkeligt er på vej - ja så skal jeg da bare skrive en masse om alle de sjove hormon-tanker jeg bliver ramt af. Plus selvfølgelig en masse heppe-indlæg til dig og alle andre der måske ikke får glæde af weekendens annoncerede lykke-overflod ;)

M.S:
Jeg har prøvet akupunktur og zoneterapi - og ville gerne fortsætte men har hverken tid eller råd lige nu :(
Er faktisk selv i gang med en uddannelse til zoneterapeut!!! Og: Min zone for livmoderen er helt rød og hævet - jeg har ALDRIG lagt mærke til at den så sådan ud før - og aner ikke hvad det kan betyde... Men indtil andet er bevist sætter jeg det straks på listen over ting der tyder på at regnbuebarnet er på vej til mig...

Anonym said...

Yep, næste weekend er fyldt med lykke, så jeg håber virkelig også at det bliver din lykke weekend (også jer andre piger):o)

Tænker på dig og vil godt bede fjernbøn sammen med Søs:o)

Knus og positive tanker Jasmin

HBT said...

Åhhh ja jeg håber det bliver en god weeken med masser at gode nyheder her i blogworld.

Og Søs bare rolig jeg smutter ikke nogen steder foreløbig - jeg tror jeg sidder fast.

Knus