29. april 2005

Nobody's perfect

Jeg har lavet en fejl på arbejde. En KÆMPE brøler. Som påvirker mine nærmeste kollegers arbejds-situation ganske væsentligt. Og ganske forståeligt er de MEGET vrede på mig. Og det er de da i deres gode ret til. Men hvad skal jeg gøre nu? Jeg kan jo ikke skrue tiden tilbage. Jeg kan kun sige undskyld - og bruge al min energi på at tænke fremad og prøve at se løsninger som gør fejlen mindre ubærlig. Og uanset hvad så kan de jo aldrig bebrejde mig så meget som jeg bebrejder mig selv. Det sidste døgnstid er brugt på intenst selvhad. Ikke konstruktivt. Og da slet ikke når jeg faktisk stadig er sygemeldt. Hvert 5 minut tjekker jeg mailen, måske er der kommet flere vrede udbrud? Bare der snart ville komme noget post der var lidt mere løsningsfikseret.
Godt at sommerhuset venter, glæde og afslapning og ganske uden netforbindelse ;)

5 Comments:

soesterlystig said...

De der laver noget - laver også fejl! Jeg talte lige med min veninde om denne problemstilling i går - og som jeg sagde til hende; jeg skal ikke ansættes et sted, hvor man hele tiden får skæld ud hvis man laver en fejl, for jeg er så perfektionistisk, at jeg straffer mig selv rigeligt. Jeg synes du skal skrive en kollektiv mail, hvor du stille og roligt forklarer, at du har forstået budskabet og du er meget ked af fejlen, men du har brug for konstruktiv feed back i stedet for ubehagelige udbrud....
Håber det løser sig.
Knus Søs

Anonym said...

Kære Puk

Jeg giver Søs ret - send en kollektiv mail, hurtigst muligt før de går på weekend.

Min erfaring er, at det bedste man kan gøre når man virkelig har kvajet sig er, at lægge sig fladt på maven og undskylde mange gange. Hvis dine kollegaer ellers er søde mennesker der under normale omstændigheder godt kan lide dig, vil de fleste være skruet sådan sammen at de kan tilgive og komme videre.

God weekend
fra Anina

Anonym said...

Puha. Den er slem. Jeg hader når jeg laver rod i den for andre. Jeg håber at du får det gjort godt igen på en måde der kommer jer alle til gode.

Kærligst

Spirren said...

Øv hvorfor blev min kommentar ikke gemt sidst !

Ville egetlig bare ønske dig en god weekend i "sommerhuset"...

Jeg håber snart, at de har brugt deres tid på at være sur vred på dig..

Knus

Anonym said...

Hej søde ven
Jeg håber weekenden i sommerhuset giver dig nye kræfter - lyder som om du behøver dem!
Jeg har sendt dig en mail med en vigtig besked, jeg tror du har fået den hos Nina S, men alligevel!
Jeg håber der er kommet nogle positive mails ind, udover den fra mig.
Knus fra Stina