14. april 2005

Tillidsvalg...

I dag blev jeg valgt til en tillidspost på jobbet. Så jeg er glad. Og så er jeg ked. For det er en post jeg gerne har villet bestride i de sidste par år - men som jeg ikke har stillet op til fordi jeg jo skulle være gravid og gå på barsel.
Og i dag efter valget slog det mig så pludseligt; Hvad så nu? Var dette tilvalg bare endnu et skridt på vejen mod den erkendelse der engang skal komme? Er det her endnu et tegn til mig om at drømme alternative drømme fordi jeg aldrig bliver gravid?
Jeg glæder mig til arbejdet men skriger indeni; Lad nu for pokker blive gravid!

Vil nogen venligst skifte pære i min hjerne? Der er så mørkt så mørkt derinde.

8 Comments:

Anonym said...

Kære PUK

Min erfaring er at kan vente sig ihjel og lade alle de gode chancer for noget spændende i livet gå sin næse forbi imens. Du har gjort det rigtige. Der er vel ikke noget i livet der ikke kan laves om på, når graviditeten pludseligt melder sig? F.eks. finde en anden til tillidsposten?

Har du egentligt overvejet at tage til udlandet og få den hjælp du ikke må få i Danmark eller er det økonomisk uoverskueligt?

Kærlige tanker

Anonym said...

PS. Tillykke med valget!

Amocca said...

Tillykke med valget - som Rikke siger, tror jeg at det var det rette valg at træffe.

Ikke fordi jeg selv er et hak bedre end dig - jeg har også alt sat i venteposition på grund af: "Jamen, jeg bliver gravid lige om lidt" "Gu' gør du ej, Mocca....! Tag dig sammen og tag den eksamen!"

Amocca

soesterlystig said...

For fanden, hvor jeg kender det og de to piger ovenpå mig:-) har ret. Tag chancen og arranger dig ud af det, når du bliver gravid.

Også mig, lad også for pokker mig blive gravid...
Kærligst Søs

Spirren said...

Tillykke med valget Puk, det er da stort at blive valgt til ;-)

Egentlig tror jeg ikke, at vi har så stor indflydelse på, om tingene sker for os eller hvornår med hensyn til graviditet.

Men det her er da en enestående chance for dig, du gerne har villet længe, så godt du valgte at sige ja til posten.

Knus M.S

HBT said...

Tillykke med tillidsposten.

Jeg håber at du bliver gravid og at i kan løse det praktiske på jobbet. Og nu er du da ihvertfald endnu sværere at komme af med hvis du skal have meget fri til behandling ;-)

Jeg håber at dit højeste ønske bliver opfyldt.

Knus

Unknown said...

Tak allesammen! Jeg elsker at være her i Blogland hvor jeg kan regne med masser af konstruktive og tankevækkende kommentarer ;)
Nu hvor valget er overstået er en drømmestilling et helt andet sted i dag blevet slået op!!! Så nu må jeg vel huske på jeres ord og gribe den chance, og skulle jeg så blive gravid... Nu er risikoen jo tilsyneladende heller ikke ligefrem overvældende ;) Tænk at jeg skal skrive ansøgning - shit.

Til Rikke: Jeg har aldrig hørt om lande i vores nærhed hvor der er større muligheder end herhjemme. Selvom insemination med hormoner herhjemme må betegnes som en gråzone når det gælder enlige - så er muligheden der jo. Alt det med ægudtagning og så... det virker ret uoverskueligt at det skulle ske i et andet land - i hvert tilfælde økonomisk...
Så lige nu er det hjemmeins. - og slankekur ;) Og om en 10 kilo eller så, tilbage på Pergotime og så ud til Stork-klinikken igen. Og nu hvor de sorte skyer er ved at lette fra mit sind - ja så tror jeg jo på at det lykkes en dag.

Tak for ordene allesammen
PUK

Anonym said...

Kære PUK

I Spanien kan enlige kvinder modtage fertilitesbehandling på lige fod med par. Det koster nogenlunde det samme som i Danmark og kunne måske kombineres med en ferie i Barcelona f.eks. Send mig en mail, hvis du gerne vil have flere oplysninger