12. april 2006

Blogbot.

Altså selvfølgelig vidste jeg det egentligt godt. Og så sidder jeg alligevel lige og er lidt overrasket, lidt skræmt og lidt vemodig. Ganske givet en overdrevet reaktion, men jeg tilskriver det gerne at klokken nu igen er over midnat, og jeg heller ikke i dag fik taget initiativ til at vende nat tilbage til dag, eller omvendt...

Nå men der findes altså en ret stor verden udenfor! Altså uden for vores Blogland! Og jeg taler ikke kun om det der IRL land, hvor man skal i Netto og huske at få regnfrakken på. Jeg taler om en kæmpe stor cyberverden, andre mennesker der skriver om stort og småt på dansk. Der findes sågar mennesker som kalder deres land i cyberspace for Blogland. Hvem var det der var ansvarlig for at få gjort Blogland til BloglandTM - og hvem kender en god advokat?

Og nu lurer spørgsmålet så: Ville jeg blogge hvis ikke jeg var BIBer?
Jeg er ikke i tvivl om at nu hvor jeg er blogger - så fortsætter jeg med det lang tid endnu, Regnbuebarn eller ej. Med stille perioder og med vildere perioder.
Men ville jeg være begyndt overhovedet?
Næppe. Jeg ville måske, om mange år, have opdaget mediet. Jeg ville sikkert også have oprettet mig som bruger og have skrevet et par små forsigtige pip. Men responsen havde nok været meget lille - og så var det nok gået i sig selv igen.

Hvis jeg bladrer igennem mine tidligere poster er der en del der handler om meget andet end infertilitet. Og jeg elsker da også at skrive. Nyder hvordan en urolig tanke kan blive stille og eftertænksom.
Men der er ingen tvivl om at jeg hovedsaligt er her fordi jeg er BIBer. Fordi jeg bliver momentalt sindssyg af hele dette "baby-show". Fordi det at dele ud af mine tanker gang på gang redder mig fra at blive fanget i mine egne tanker.

Og så kommer hjælpegenet op i mig. Gad vide om der sidder nogen derude et sted som ikke ved at vores Blogland er her? Som kunne have brug for et land som vores (ingen skat, men tilgengæld heller ikke altid optimal fertilitet...) Så får jeg lyst at sprede rygtet om min blog ud til alle. Via et sted som Blogbot og via kommentarer hos diverse kække og kloge bloggere.

Og så bliver jeg alligevel genert. Og går bare i seng i stedet.

0 Comments: