14. maj 2006

At være lærer.

Jeg har den sidste uges tid skrevet nogle ting som måske kan misforståes. Men tag ikke fejl: Jeg ELSKER at være lærer. Jeg går glad på job langt de fleste dage. Jeg elsker at være sammen med børn, elsker at dele mine glæde for livets små og store mirakler med dem. Mine bekymringer omkring min fremtid i jobbet går alene på hvordan min psyke vil have det hvis jeg en dag får at vide at jeg aldrig kan blive gravid. Men det kan jeg jo ikke vide før til den tid.
Og vel er det da hårdt når jeg indimellem møder forsømte børn, som jeg ikke kan hjælpe fordi deres forældre er nogle nokkefår. Men de gange opvejes jo langt af alle de gange jeg har med glade børn at gøre, og de gange jeg møder velovervejede engagerede forældre.
Jeg har haft nogle fantastiske dage på tur. Med det vejr vi har haft hvordan kan jeg så næsten andet ;)
Det eneste minus var at jeg midt under en skovtur skulle ringe til Hvidovre og få besked... Jeg skal opereres den 8 Juni. I fuld narkose og indlægges og hele svineriet. Jeg kan mærker at jeg blokerer ret meget for at tænke på det, så indtil videre så lader vi bare som om det ikke er der ik? Stkker hovedet i jorden, det har jo fungeret for strudser i masser af år, så hvorfor ikke også PUK'er?

Og så er jeg altså bare så super stolt af min nye foto-funktion. Den er lidt besværlig men langt besværet værd!!! Så husk at trykke på mine billederne nu ;) Og læg mærke til at man også kan bladre gennem billederne. Og se små kommentarer til nogen af dem. Det er SÅ cool. Og når jeg har postet dette - så SKAL jeg altså i gang med at arbejde...









3 Comments:

Frøkenhat said...

Kæreste Puk

Sikke en masse temaer i ét indlæg. Ved, at det givetvis er unødvendigt at kommentere - for du har sikkert gjort dig alle tankerne selv. Men alligevel...

Mht. lærergerningen, så kan det jo gå begge veje. Det kan blive en daglig smerte eller en daglig glæde. Og skulle det engang gå fra glæde til smerte, så er jeg sikker på, at du finder på noget andet, som gør dig glad.
Og så må man i øvrigt gerne pibe over sit job ind imellem - også selv om man dybest set har sit drømmejob.

Operationen - hvad for en operation? Fortrængning er en højt anerkendt psykologisk forsvarsmekanisme, som man endelig skal benytte sig af, når man har brug for det.

Og så er din nye billedfunktion bare rigtig flot. Meget stemningsfyldt som de så roligt toner frem ved et klik. Er særligt vild med det sidste træbillede. Elsker den slags kringelkrogede træer og det lys, der trænger gennem lysegrønne blade på denne årstid.


Sikke en masse ord. Stopper her.

Knus, Frøkenhat

MariaG said...

Uha, lææækkkert (!!) med den nye fotofunktion...den vil jeg virkelig nyde i fremtiden...du er jo ekspert i at fange lækre små detaljer!!

Anonym said...

Kære Puk

Tak for de fine billeder.Jeg elsker også gamle træer,og hader lyden af motorsave, som alt for ofte betyder at endnu et smukt stort træ fældes.
Når du en dag får tid, vil jeg gerne høre om, hvorfor du er så glad for at bruge Canon-kamera, og om dine erfaringer m.h.t. at arkivere billeder.
Jeg vil gerne kunne arkivere mine, så de er nemme at finde, og ikke gør computeren meget langsommere.

Kærlig hilsen Evi