2. maj 2006

Dag 48...

Og mens er kommet.
Og hvad så nu...?
Jeg har lyst at tilmelde mig behandling fordi:

  • Jeg vil ikke vente et sekund for længe med at møde Regnbuebarnet.
  • Jeg vil ikke stresse hele næste måned over hvor lang den næste cyklus bliver og om jeg kan nå en behandling inden sommerferien.
Jeg synes jeg bør vente en måned fordi:
  • Jeg har taget på i stedet for at tabe mig siden sidst lægerne så mig.
  • Jeg er lige kommet tilbage på arbejde efter en lang sygemelding og synes det er dumt at være væk igen nu.
  • Jeg har haft det psykisk hårdt under min sygdom og er lidt nervøs for hvordan hormonerne vil påvirke mig.
  • Jeg SKAL på lejrskole nogle dage i næste uge - og er lidt nervøs ved at skulle stikke mig under den tur.
Jeg har lyst til alligevel at tilmelde mig fordi:
  • Mit arbejde ikke er vigtigere end Rengbuebarnet.
  • Min mens alene plejer at veje et par kilo i væske, så måske ser det ikke helt så sort ud alligevel med de kilo.
  • Min psyke er på optur igen nu, og om en måned er der bare andre ting i vejen. Og måske var en del af min nedtur også bare PMS, det er set før hos mig jo.
  • Og selvfølgelig kan jeg stikke mig selv under turen.
  • Jeg har sådan sat mig selv op til at jeg skal nå en behandlingsunde inden sommerferien.

Det er knapt 20 minutter siden mens kom og allerede nu har jeg tænkt ovenstående og masser af andre tanker utallige gange.
Hjælp!
Hvad pokker gør jeg?
Til jer der også har diskuteret vægt med lægerne; Hvad sagde de? Hvad tænkte I? Hvilket BMI sagde jeres læge?
Til jer der har prøvet hormonerne; Hvor voldsomt påvirker de hormoner humøret? Er det overhovedet realistisk at skulle på f.eks. lejrskole mens man er stiknarkoman?
Hjælp hjælp hjælp.

6 Comments:

Frøkenhat said...

Kære Puk

Skriver egentlig bare for at skrive, for nu har jeg vendt og drejet dine spørgsmål, og jeg kan sgisme ikke lige finde den gyldne løsning.
Vil umiddelbart sige go for it. Men omvendt, hvis du kan mærke at det ikke er helt rigtigt, så skal du jo ikke...
Når jeg er i tvivl, spørger jeg nogle gange mig selv, hvordan jeg ville reagere, hvis nogen sagde, at jeg SKULLE det ene eller det andet. Altså, hvordan ville du have det, hvis nogen sagde, du skal vente - ville du så sige ok, eller ville du mærke protesten boble op i dig? Giver det mening?

Mht hormonerne har jeg kun prøvet den korte tur og det' ingen problem. Kun lidt let hovedpine og træthed af og til. Men nedreguleringen skulle jo også være bitchen.

Sikke en lang kommentar for at sige "jeg ved ikke en skid", hva'. Håber andre har bedre svar.

KH Frøkenhat

Anonym said...

Om du kan stikke dig på lejrtur? Ja da , selvfølgelig kan du det. det er vel et sted man kan være lidt i fred (WC?) og så er det overstået på få minutter. Man lærer at stikke sig hvorsomhelst, nårsomhelst, for der skal jo så mange stik til i løbet af en behandling - og man kan jo ikke blive hjemme hele tiden.

Om du er for kuldret af hormonerne? Det kan kun tiden vise. Jeg selv fik nemt hovedpine og hedeture om natten under nedreguleringen. Lunten var også ret kort og nem at tænde. Alting blev fint igen under opreguleringen. Er det en kort eller en lang behandling du skal igang med?

Mht det med hvor lang en evt næste cyklus vil være. Hvorfor snakker du ikke med lægerne om at komme på p-piller en måneds tid? Så får du jo mens når du stopper med pillerne og på den måde kan alting styres. Det benyttede jeg mig af flere gange under min behandling med klinikkens velsignelse.

Det med BMI aner jeg intet om, men de har jo accepteret dig til behandling. Var der noget kriterie om at tabe sig først?

Uanset, så held og lykke med det hele. Jeg er sikker på at du træffer den rigtige beslutning.


Knus Rikke

soesterlystig said...

Jeg ved ikke noget om vægt i forbindelse med fertilitetsbehandling - men jeg vil sige, at hormonerne påvirker folk forskelligt. Jeg har altid haft optur på puregon, og jeg tabte mig tilmed, når jeg tog det.
Det er ikke noget problem at stikke sig på lejrtur - jeg har sågar gjort det i en biograf en gang. Tænk på dem der har sukkersyge, de skal jo gøre det flere gange om dagen.

Jeg tror bare du har fået dig et anfald af "the jitters" eller kolde fødder... Det er en lidt skræmmende rejse at begive sig ud på. Keep your eyes on the prize!!

GitteK said...

Ja sgu!
Og det er forår, så kan man klare alt!!!

Spirren said...

Kære Puk

Ja egentlig er det jo kun dig selv, der har svaret.

Men jeg kan ikke lade være med at ligge mærke til, at dine for behandling nu fylder langt mere end dine imod! Faktisk har du næsten dobbelt så mange punkter på for som imodsiden:-)

-Med hensyn til arbejdet, så er det vel i den sidste ende dig selv du skal tage hensyn til og ikke dem!
-Lejrskole, ja selvfølgelig kan du stikke dig der.
- Under nedregulering var jeg ikke sspecielt præget af hormonerne, havde ikke mere let til tåre end normalt ihvertfald.
- Vægten ved jeg ingenting om, men som Søs skrev, så var det jo ikke et problem inden, og nu vejer du enda mindre.

Held og lykke med beslutningen.

Knus

Snowie said...

Nu er telefonen lukket for i dag på Hvidovre, men hvis ikke du har fået ringet i dag, så ring fluks i morgen... Fokus på endestationen og ikke den bumlede vej derhen! :o)