20. maj 2006

Dybe suk...

Jeg er lidt af en grej-kaj. Min første mobiltelefon blev i sin tid købt alene for at indtaste alle mine telefonnumre i den... Jeg erkender blankt at det ikke er min mest feminine side, men jeg elsker altså bare nørdet elektronik!
Og nu sidder jeg så og sukker, dels over mit drømme kamera - og dels over min (næsten ligeså stor) drømmetelefon.
Kameraet har alt det jeg sætter pris på ved den slags:

  • Godt objektiv, tror aldrig mere jeg vil forlade canon, de har endnu aldrig svigtet mig på det punkt.
  • Et brugbart design, dvs et rimeligt greb på cameraet, en rimeligt størrelse og vægt samt et okay niveau af stød og støv beskyttelse.
  • Muligheder for opdatering af programmer og standard objektiver, i disse tider går udviklingen stærkt. Mit nuværende kamera er kun 3-4 år gammelt og allerede helt out! Så den form for fremtidssikring er meget vigtig for mig.
  • Endelig er der prisen, overkommelig og i ganske mange test udråbt til et "bedst til prisen kamera". Det gør det nogenlunde realistisk at jeg fra starten også køber det tilbehør jeg ønsker mig.
Det svarede vist på et par stykker af Evi's spørgsmål ;) Det med lagringen er et helvede jeg ikke selv har fundet en god løsning på endnu. Jeg brænder og brænder for at slette fra min computer og alligevel er den tit ulideligt langsom!

Og så er der telefonen... Det vigtigste er egentligt bare at jeg kan modtage og sende emails på den, for jeg klarer ikke endnu en sommer som blog-løs i sommerhuset ;) Men designet betyder også en del for mig - og så skal den som mit kamera ligge godt i hånden. Desværre har jeg endnu ikke fundet en der har den rigtige pris... men jeg har fundet den det skal være alligevel, tror jeg ;)

Jeg ved ikke om jeg overhovedet køber noget, eller om jeg bare lige nu er ramt af en intens lyst til at forkæle mig selv med teknik-shopping. Jeg har pengene, de er sat til side til uforudsete udgifter som barnevogne og pusleborde. Men det har jo lange udsigter med den slags, så måske skulle jeg bare bruge dem på mig selv ?

2 Comments:

Frøkenhat said...

Ja sgu! Brug du bare løs af pengene. Hvis nu det kan gøre dig glad i ventetiden at have lidt lækkert grej at lege med. Barnevogn og puslebord skal du nok få råd til senere, er jeg sikker på. Og skulle du få dårlig samvittighed over at frådse, så sig til - jeg har god erfaring med syndsforladelse.

Anonym said...

Kære Puk

Det er da dejligt at du er så god til at finde ud af det der elektronik! Jeg synes bestemt ikke at det er nemt, men jeg prøver at bakse med det. Jeg har også en alenlang telefonliste i min tlf. Det er dejligt praktisk at have dem alle med. Jeg har længe læst og læst sammenligninger af forskellige kameratests især i Digitalfotos magsiner lånt fra biblio, og jeg har også kun læst godt om dit drømmekamera. Selv har jeg dog ikke haft mod til at anskaffe et så avanceret. Jeg har været rigtig glad for vores meget gamle Canonspejlreflekskamera til film, men vi ville også gerne kunne se vores billeder med det samme, så vi har omsider købt et digital-lommekamera, og det er spændende med de nye muligheder det giver. Vi valgte et Olympus Mju600. Det har en dejlig stor skærm, og det var en fornøjelse at kunne vise mine forældre vore første billeder. Med cameraet fulgte et program, som kan overføre og arkivere billederne på PC. Det ser umiddelbart meget godt ud, men lidt svært at forstå.
Jeg synes at du skal unde dig selv det kamera, når det nu er din store interesse at fotografere, og du er så god til det! Måske kan du enndda tjene penge på dine billeder, og på den måde få tjent pengene ind igen, og ellers skal der da nok være nogen, som gerne vil donere en barnevogn, når du får brug for den.

Kærlig hilsen Evi